Vanaf nu heb je de mogelijkheid om een document met de maandrapportages te genereren uit Anago.
De indeling van de toelichting is bestuursspecifiek. Deze indeling maak je zelf in het scherm Instellingen verantwoordingsrapportages. Klik hier om de indeling van het document (tekstvelden en grafieken) te selecteren.
Je kunt de opmaak van het Word bestand aanpassen naar je eigen opmaak. Klik dan hier voor extra uitleg.
Dit scherm biedt tevens de mogelijkheid om het document weer te uploaden.
Hieronder legt Karin het uit in een instructievideo en daarna kun je het stapsgewijs nog teruglezen.
$stappen$
- Ga eerst naar het scherm Instellingen verantwoordingrapportages en daarna naar het tabblad Maandrapportages om de indeling van het document in te stellen.
- Via het scherm Maandrapportage FIN of Maandrapportage PERS kun je eventueel de kolommen nog anders instellen. Dit doe je door boven in het scherm te klikken op Instellingen kolommen en eventuele kolommen uit te vinken:
In het scherm zelf kan dit ook door op dezelfde knop te klikken wanneer het scherm geopend is.
- Als je daarna het scherm Maandrapportage (onder verantwoording) opent kun je de keuze maken voor welke kostenplaats je het document wilt maken. Je kunt kiezen voor alle kostenplaatsen of één specifieke kostenplaats.
- Selecteer de kostenplaats en klik op Volgende
- Vervolgens kun je kiezen voor welke maand je het document wilt maken.
- Selecteer de maand en klik op Klaar.
- Afhankelijk van de gekozen indeling kun je toelichting(en) toe gaan voegen.
- Als je alle toelichtingen hebt geschreven, sla je het scherm op.
- Wanneer het scherm Maandrapportages volledig naar wens is ingericht, kan het scherm geëxporteerd worden naar een Word-bestand. Klik hiervoor op de knop exporteren (A4 met pijl) in de balk.
- Er opent een nieuw scherm. Selecteer in dit scherm het Word icoontje en klik op Exporteer.
- Onderin de browser zal de export komen te staan. Klik op de export, zodat deze wordt geopend.
- Het Word-bestand heeft nog niet automatisch een inhoudsopgave.
- Klik hiervoor op bijwerken, hierna zal de inhoudsopgave automatisch gevuld worden met de titels die ingesteld zijn als kopteksten.
- Indien alle kolommen aangevinkt staan in de betreffende maandrapportages, zal de tabel te breed zijn voor de staande lay-out van Word. Je kunt er voor kiezen om de lay-out aan te passen naar een liggende indeling, zodat de tabel wel mooi getoond wordt in Word.
Maandrapportages uploaden
$stappen$
- Eventuele (definitieve) bestanden kun je weer uploaden door op de knop Documenten te klikken in de balk.
- Klik op Toevoegen document.
- Vul een omschrijving in
- Klik op de pijl om het bestand toe te voegen. Er zal een tweede scherm openen waarin je het bestand kunt kiezen. Let op, het bestand moet een pdf zijn!
$/stappen$
$note$
Wil je de export in Word meteen in jouw template ontvangen? Stuur dan een Word-bestand met de template van jouw bestuur naar helpdesk.edu@anago.io. Zorg er hierbij voor dat de template bestaat uit de volgende drie pagina's:
$stappen$
- Een voorblad;
- Een inhoudsopgave;
- Een lege pagina.
$/stappen$
Indien je een alle kolommen van de maandrapportages toont, lever dan een liggende template aan.
$/note$