Instructievideo
In dit scherm kun je alle functies per categorie raadplegen en nieuwe functies of categorieën toevoegen. Voor de instellingen van de functies is de bron de basis. Wil je dus bijv. een code of omschrijving van een functie aanpassen, doe dit dan in het personele bronsysteem. Anago neemt de code en omschrijving over uit het personele bronsysteem. Als er echter een potloodje getoond wordt bij een functie, betekent dit dat we de omschrijving niet kunnen ophalen uit het personele bronsysteem. In dit geval kun je omschrijving via het potloodje aanpassen in Anago:
$note$
Let op: een rood veld of een nieuwe functie wordt in de linker menubalk aangeduid met een uitroepteken. Op deze manier kun je altijd zien dat er instellingen in het scherm niet juist staan of er een nieuwe functie ingesteld dient te worden.
$/note$
Om de functies per categorie te zien, klik je op het pijltje voor de categorie
In de kolom actief zie je per functie of deze actief is en zo ja op welke kostenplaatsen de functie actief is. Door het vinkje in de tweede kolom 'Selecteer allemaal' te activeren worden alle weergegeven kostenplaatsen in de laatste kolommen geselecteerd. In de kolom Hiërarchie geef je aan tot welke categorie een functie behoort. Wanneer 'GGL', is aangevinkt wordt de functie meegenomen in de berekening voor de 'Gemiddelde Gewogen Leeftijd'. Dit vinkje wordt automatisch gezet wanneer een functie gekoppeld wordt aan de hiërarchie/functiecategorie OP.
In Anago staan standaard drie functiecategorieën ingesteld: Directie, OP en OOP. Indien er gebruik wordt gemaakt van een extra functiecategorie, neem dan contact op met helpdesk.edu@anago.io zodat dit ingesteld kan worden.
$note$
Let op: indien een functie op inactief wordt gezet en er zijn het afgelopen jaar medewerkers met de betreffende functie, dan zal de kolom 'Actief' rood kleuren.
$/note$
Functies per kostenplaats
Bij het aanmaken van een vacature dien je een functie te kiezen. Om de vacatures overzichtelijk te houden kun je per kostenplaats de functies aan / uitvinken.
Nieuwe functie toevoegen
$stappen$
- Je voegt een nieuwe functie toe met de knop Toevoegen functie, welke onder de tabel te vinden is.
- Onderstaand scherm wordt geopend:
- Vul bij Code de code van de functie (bijv. LL10) in.
- Vul bij Naam de omschrijving van de functie (bijv. Leraar L10) in.
- Vervolgens vul je bij Hiërarchie in onder welke functiecategorie de nieuwe functie mag komen te staan.
- Het vinkje GGL wordt automatisch gezet indien je de functiecategorie OP selecteert, maar is handmatig aan te passen indien gewenst.
- Klik op het potloodje om alle kostenplaatsen of enkele kostenplaats te selecteren waarvoor deze functie geselecteerd mag gaan worden.
- Klik op Toevoegen.
- De volgorde van de getoonde functies kun je aanpassen met pijltjes.