Introductie
Hieronder wordt de werking van het gebruikersbeheer van Anago omschreven. Vanaf nu kun je als beheerder zelf nieuwe gebruikers aanmaken, bestaande gebruikers bewerken of oude gebruikers verwijderen zonder hulp van de Anago Helpdesk.
$note$
Let op: De autorisatie van de kostenplaats en de groep (rol) koppel je per gebruiker in de applicatie. Ga hiervoor naar het scherm Autorisatie. Klik hier voor uitleg over dit scherm en klik hier voor de verschillende groepen autorisatie.
$/note$
1. Gebruikersbeheer openen
Alleen functioneel beheerders kunnen inloggen in het gebruikersbeheer.
Om het gebruikersbeheer van Anago te openen, dien je eerst in te loggen in je applicatie. Klik hier voor meer informatie wat betreft inloggen.
2. Uitleg knoppen Gebruikersbeheer
Wanneer je het gebruikersbeheer opent, kom je in een scherm met verschillende functionaliteiten terecht. Klik hier voor een rondleiding binnen Gebruikersbeheer.
3. Gebruikersbeheer Functioneel Beheerder
Als beheerder kun je o.a. de volgende acties uitvoeren:
3a) Nieuwe gebruiker toevoegen, klik hier voor meer informatie.
3b) Gebruiker nieuw wachtwoord geven, klik hier voor meer informatie.
3c) Gebruiker verwijderen, Klik hier voor meer informatie
3d) een gebruiker activeren/deactiveren
3e) applicaties/groepen/workspace toewijzen aan gebruiker
3f) een gebruiker kopiëren
Alle acties beschreven in het Gebruikersbeheer starten vanuit de Gebruikerslijst. Voor meer informatie over de mogelijke acties binnen gebruikersbeheer en de overige minder voorkomende acties, klik hier.