Wil je als functioneel beheerder of controller snel en helder inzicht in de kwaliteit, volledigheid en betrouwbaarheid van jullie begrotingsproces en -data? Maak dan gebruik van onze Quickscan. Deze dienstverlening geeft je in korte tijd een overzicht van hoe goed de applicatie is ingericht, waar kansen liggen voor verbetering en of de begrotingsdata logisch en onderbouwd is.
De Quickscan is een ideaal hulpmiddel om het maximale uit je Anago-begrotingsmodule te halen en tegelijkertijd gericht te werken aan verbetering.
Wat is het doel van de Quickscan?
De Quickscan is bedoeld om:
- Te beoordelen of je begrotingsmodule optimaal is ingericht.
- Afwijkingen en aandachtspunten in kaart te brengen.
- Inzicht te geven in best practices.
- Te signaleren of de volledige potentie van de applicatie benut wordt.
Het resultaat? Een concreet rapport met aanbevelingen én handvatten voor verbetering.
Voor wie is de Quickscan?
Deze scan is met name interessant voor:
- Controllers
- Functioneel beheerders
- Beleidsmedewerkers
Zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de P&C-cyclus en willen grip op zowel proces als inhoud.
Wat gaan we doen?
We maken een scan van de applicatie waarin we:
- Diverse Controles uitvoeren:
- Gebruik van de applicatie analyseren
- Analyseren van het begrotingsproces
Wat levert het op?
- Een helder scanrapport met bevindingen en signaleringen
- Inzicht in of de applicatie volledig en effectief wordt benut
- Adviezen voor verbetering van inrichting en gebruik van de applicatie
- Een presentatie van de resultaten aan controllers, functioneel beheerders en key users
- Mogelijkheid tot een vervolgtraject voor verdieping of doorontwikkeling.
Hoe werkt het?
De Quickscan bestaat uit vier fases:
Fase 1: Intake en doelafstemming
- Kick-off met de klant
- Vaststellen van doelen en afbakening van de scope (volledig of deels)
Fase 2: Analyse van data en inrichting
- Analyse van instellingen, processen en begrotingsdata in de applicatie
- Gebruik van standaard controles
Fase 3: Rapportage en advies
- Oplevering rapport met bevindingen en aanbevelingen
- Live presentatie van het rapport aan betrokkenen
Fase 4 (optioneel): Verdieping of vervolgtraject
- Ondersteuning bij het doorvoeren van verbeteringen
- Eventuele training of inzet van aanvullende pakketten
Planning (voorbeeld)
Week | Activiteit | Tijd |
---|---|---|
Week 1 | Intake en doelafstemming | 1× 60 min. of 2× 30 min. |
Week 2 | Uitvoeren Quickscan | 8 uur |
Week 3 | Rapportage en advies opstellen | 4 uur |
Week 4 | Presentatie & vervolgopties bespreken | 1× 60 min. |
De planning stemmen we samen met de klant af. De omvang en duur hangen af van de scope.
Wanneer en hoe aanmelden?
Wil je meer weten of vrijblijvend een offerte ontvangen? Neem gerust contact met ons op via de helpdesk 088-9900822 of via mail helpdesk.edu@anago.io.
Na aanmelding nemen we contact met je op.